Google Shopping beállítása

A Google Ads új, nagyszerű lehetőséget biztosít Magyarországon a webshopok számára, hogy egy feltűnő hirdetéssel jelenjenek meg a Google találati listájának az élén, ez a lehetőség a Google Shopping. Bár vannak olyan országok, amelyekben már sok éve működik ez a hirdetési lehetőség, Magyarországon csak az idei évben lett bevezetve, azonban, ha már itt van, érdemes kihasználni.

A Google Shopping beállításához szükségünk lesz egy Google Ads fiókra, egy Merchant Center fiókra, egy feedre a webshopunk termékeiről (lehetőleg automatikus frissüléssel, hogy ne kelljen manuálisan frissítgetni rendszeresen) és természetesen egy jól működő webshopra, mivel csak olyan oldalak tudnak hirdetni a Google Shoppingban, amelyek e-kereskedelemben érintettek. A feed beállításánál minél több adatot megadunk, annál jobb, a formátumára azonban érdemes odafigyelni, mert nagyon kötött, hogy milyen módon kell összeállítani a feed-et, hogy tényleg működjön (árgép, árcédula és hasonló árösszehasonlító oldalaknak szánt feed sajnos nem működik a Google Shoppingban). Ha ezekkel készen vagyunk, akkor először is a Merchant Center fiókban igazolnunk kell, hogy valóban a mi tulajdonunkban van az adott webshop, amelyet hirdetni akarunk. Ezt megtehetjük a már meglévő Analytics, vagy Search Console fiókunk segítségével, vagy egy igazoló fájl elhelyezésével a weboldalunk tárhelyén. A Merchant Center fiókot össze kell kötnünk a Google Ads fiókkal, majd létre kell hozni egy Shopping kampányt a Google Ads fiókon belül, amely az adatokat a Merchant Center fiókunkból fogja nyerni. Ha mindent jól állítottunk be, akkor az egyes termékeink a Google találati listájának az élén fognak megjelenni képpel, árral és egyéb hasznos információkkal.

Hozzászólás írása